Silniki, skrzynie biegów, przełączanie biegów
Arocs

Silniki, skrzynie biegów, przełączanie biegów

Zaawansowana i szczególnie wydajna technologia Euro VI.

Żwawe podczas ruszania i wytrzymałe silniki Arocsa kryją zaawansowaną, wyjątkowo wydajną technologię Euro VI. Przede wszystkim jednak dokładnie taką moc, jakiej każdego dnia potrzeba podczas trudnej eksploatacji pojazdu w transporcie budowlanym. A automatyczny system przełączania biegów PowerShift Advanced zachwyca wysokim komfortem jazdy, precyzyjnym wyborem biegów, sprawnym przenoszeniem napędu i lepszą obsługą.

Odznaczające się szczególnie wysoką trwałością 6-cylindrowe silniki rzędowe Arocsa pokrywają wszystkie obszary zapotrzebowania na moc w transporcie budowlanym. Aby zapewnić optymalne dostosowanie do rodzaju eksploatacji, oszczędne jednostki napędowe Euro VI dostępne są w czterech klasach pojemności: 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l i 15,6 l.

Zestawienie korzyści.

  • 6-cylindrowe silniki rzędowe w czterech klasach pojemności skokowej z łącznie 18 stopniami mocy
  • Spontaniczny przyrost siły napędowej dzięki wysokim momentom obrotowym nawet w niskim zakresie obrotów
  • Szeroki zakres momentu obrotowego umożliwia rzadsze zmiany biegów oraz odciążenie sprzęgła i skrzyni biegów
  • Automatyczny system przełączania biegów PowerShift Advanced z sześcioma wariantami skrzyni biegów dostosowanymi do konkretnych zastosowań
  • Dołączane tryby jazdy i funkcje dodatkowe, tryb wybujania, szybkie cofanie
  • Funkcja pełzania ze zintegrowanym trybem manewrowym zapewnia łatwe ruszanie i precyzyjne manewrowanie
  • Na życzenie manualny system przełączania biegów w układzie podwójnego H z pneumatycznym wspomaganiem siły przełączania do 9- lub trzech 16-stopniowych skrzyń biegów
Content engine transmission gearshift 02

 

Z myślą o jeszcze wyższym bezpieczeństwie dostępny jest na życzenie trzystopniowy, niepodlegający zużyciu zwalniacz o mocy hamowania do 480 kW40. Uruchamiany 3-stopniowo system hamowania zmniejsza zużycie hamulca podstawowego, zwiększając jednocześnie bezpieczeństwo i kontrolę nad pojazdem.

Uruchamiany 3-stopniowo system ha­mowania o mocy hamowania do 375 kW zmniejsza zużycie hamulca podstawowego, zwiększając jednocześnie bezpieczeństwo i kontrolę nad pojazdem.

Odczuwalna dynamika, łatwe prowadzenie i niskie zużycie paliwa: automatyczny system przełączania biegów zapewnia precyzyjny wybór biegu, krótkie czasy przełączania, wysoki komfort jazdy oraz nadzwyczajną ekonomiczność. Dzięki czułemu układowi sensorycznemu, PowerShift Advanced wybiera biegi odpowiednio do sytuacji na drodze oraz obciążenia pojazdu. Wykrywa również hamowanie silnikiem podczas zjeżdżania ze wzniesienia i utrzymuje włączony bieg. Funkcja pełzania ze zintegrowanym trybem manewrowym umożliwia natomiast szczególnie łatwe ruszanie i precyzyjne manewrowanie. Pracę ułatwiają ponadto różne dostępne tryby jazdy oraz funkcje dodatkowe.

Funkcje dodatkowe PowerShift Advanced, takie jak bezpośrednie przełączanie z biegu pierwszego na wsteczny, tryb wybujania oraz szybkie przełożenia biegów wstecznych, ułatwiają manewrowanie. Dzięki funkcji pełzania, również ruszanie jest nadzwyczaj komfortowe. Zaktywowana blokada przed stoczeniem ułatwia dodatkowo ruszanie na wzniesieniu.

Content engine transmission gearshift 01

Turbosprzęgło z retarderem. Dostępne na życzenie turbosprzęgło z retarderem (TRK) gwarantuje ruszanie i manewrowanie z wyczuciem oraz bez zużycia podzespołów pojazdu, z maksymalną siłą pociągową, a także wysokie momenty hamowania, również podczas jazdy z niewielką prędkością.

 

Dodatkowym elementem optymalizacji eksploatacyjnej jest czujnik nachylenia. Rozpoznaje on jazdę na wzniesieniu i zapobiega włączeniu wyższego biegu. Szeroki zakres momentu obrotowego umożliwia w terenie dłuższe utrzymywanie danego biegu. Skutkuje to zmniejszeniem liczby zmian biegów i redukcją przerw w przepływie siły napędowej, a tym samym odciążeniem sprzęgła i skrzyni biegów.

W górę