Od wielu pokoleń Unimog stanowi niedościgniony wzór, jeśli chodzi o wielozadaniowość w całorocznej eksploatacji. Zawdzięcza to swojej unikatowej konstrukcji, opracowanej specjalnie z myślą o pracy z osprzętem. We współpracy z wieloma kwalifikowanymi producentami osprzętu powstają indywidualne rozwiązania systemowe, zwiększające wydajność i stopień wykorzystania floty pojazdów. Również w kwestii napędzania osprzętu i sterowania nim Unimog plasuje się w czołówce. A wyjmowalny joystick wielofunkcyjny jeszcze bardziej ułatwia obsługę, czyniąc ją przez to bezpieczniejszą.
Przekonująca wielozadaniowość.
Wydajna maszyna robocza.
Dzięki ustandaryzowanym złączom można na nim instalować kombinacje rozmaitych urządzeń i realizować liczne zastosowania. Do złączy tych należy znormalizowana płyta czołowa, punkty montażowe ramy, okucia montażowe po bokach i z tyłu pojazdu oraz punkty kulowe na pośredniej ramie skrzyni ładunkowej. W ten sposób powstają łącznie trzy przestrzenie montażowe: z przodu, pomiędzy osiami i z tyłu pojazdu. Można je wykorzystywać jednocześnie, co pozwala na bardzo efektywną pracę.
Przestrzeń do montażu zabudowy znajduje się na skrzyni ładunkowej. Zabudowę można mocować bezpośrednio na ramie drabinowej lub na punktach kulowych na ramie skrzyni ładunkowej. Rezygnując ze skrzyni ładunkowej uzyskuje się znacznie większą ładowność. Okucia montażowe z tyłu pojazdu można obciążać do 2,5 t.